24 november 2010

Tissel och tassel, pyssel och prassel

Varför kan det inte vara jul hela tiden? Inte bara för att det är underbart med jul men för att man har så mycket att göra inför julen :) Tänk att det redan är 1 månad kvar till jul, känns som det just va jul. Förberedelserna är många och humöret är på topp, för det mesta. Det är grymt skönt att ha så här mycket att göra på dagarna, istället för att bara va. Idag har jag pysslat på med lite julklappar, slagit in hit och klippt dit. Bläddrat i tidningar här och letat saker där. Massa mys, speciellt när man lyssnar på julmusik till :) Har för övrigt 8 julklappar mer eller mindre klara, 5 kvar som ska köpas och fixas. Känner mig mindre stressad nu.

Efter middagen fortsatte myset ännu mera. Mamma och jag var ut på en 40 minuters promenad i snöstormen. Kallt var det, halt också men kul hade vi! Vrålade jul låtar allt vad vi orka, jag i alla fall haha. När vi kom hem kastade jag mig ner i snön mitt på gården, och gjorde en snöängel. Kände mig som barn på nytt. Duschen var ganska aktuell sen och resten av kvällen har jag bara varit. Skrivit önskelistan och skickat den till syskonen så nu har jag gjort det också. Får se vad morgondagen för med sig, den som väntar på något gott...

Inga kommentarer: