10 november 2010

Utmaning 'deff specialé'. 6 veckor med några steg till kylskåpet

För 1 år och 4 månader sen, bestämde jag mig för att sluta äta allt som kan gå under kategorin snacks. Godis, läsk, chips, popcorn, kakor, allt. Det har gått hur bra som helst. Jag rasade i vikt och mådde mycket mycket bättre. För ett bra tag sen bestämde jag också att minska ner på brödintaget. Visst, bröd är bra för det är mycket fibrer i det men man ska ju ända inte äta allt för mycket. Jag åt inte överdrivet men så pass att jag i alla fall kunde hålla tillbaka på det. 1 månad har jag gått som längst utan bröd. Det är inget jag tvingar mig själv till men det är kul att testa att hålla sig borta från något som oftast ingår i allas vardag men som är något man egentligen inte behöver så mycket. När jag äter bröd så äter jag oftast två mackor/dag och sen håller jag upp. Det är det jag försöker med i alla fall. Tills idag hade jag varit utan bröd i två veckor, lagade världens godaste varma macka med ost, lördagskorv, solrosfrön och sallad på +lite morötter på sidan, till lunch. Yum-oh! Nu ska jag börja räkna om igen och jag började tänka lite nu...Om inte jag behöver äta bröd alls till jul nu, tror ni att jag skulle klara att inte äta bröd på 6 veckor? Kommer det 'måste' ögonblick så, ja då händer det. Blir det soppa någon dag till middag så äter jag garanterat bröd till, vad är soppa utan bröd lixom? Samma sak om det blir gröt någon dag. Men råkar det sig så att vi inte har något sånt till middag före 24 december, så ska jag inte äta bröd på 6 veckor. 'Cross my heart and swear to die' ;)

Inga kommentarer: