06 november 2010

Tale as old as time, song as old as rhyme, Beauty and the beast

 
Förbereder mig för en enda stor filmkväll. När jag var liten så älskade jag disney filmer, och gör det nog än idag. Favoriterna är fortfarande Den lilla sjöjungfrun, Lejonkungen, Törnrosa, Askungen och ringaren i Notre Dame. En ny favorit är Tarzan. Jag gillade filmen när jag var liten men inte serien som gick på disney channel. Den var inte alls bra. För några månader sedan så kollade jag på Tarzan, filmen, och blev helt förälskad! Så nu är den också en favorit. Men nu ska jag komma till saken. Den ända disney filmen jag alltid haft svårt för, förutom Mulan för dom suger, så är skönheten och odjuret. Varför vet jag inte. Den har inte tilltalat mig lika mycket som de andra antagligen och ärligt talat så kommer jag knappt ihåg vad som händer i den. Det enda jag minns är tekannan, tekoppen, den lilla klockan och så ljusstaken som kan prata typ. Men nu ska jag fräscha upp minnet lite. Laddar ner skönheten och odjuret nu och den är snart klar. Blir ensam om en stund så då ska jag lägga mig på soffan och glo på den. Längtar verkligen för musiken i filmen är helt gudomlig så jag hoppas filmen är lika bra som musiken. Det är dock inte den versionen av skönheten och odjuret där Jordin Sparks sjunger. Skulle varit härligt med den med tanke på hennes underbara röst. Tur att youtube finns så man kan dela med sig av lite klipp. Som det nedan. Jordin Sparks-Beauty and the beast.

Inga kommentarer: