10 november 2010

There's something 'bout the way that I whisper your name when I'm asleep. Maybe it's the look you get in your eyes

Det blev hela noll timmars sömn inatt. Quiz på facebook och julklappsplanerande var det som tog upp min tid, men jag var ändå inte trött så det spelar ingen roll. Nu är jag dock dödstrött. Det var faktiskt ett tag sen jag dygna och steg upp 05:30. Det bästa med att stiga upp så tidigt är att man på något sätt alltid diggar stabil frukost. Det var lite som min vanliga frukost, cornflakes och mjölk, bara det att jag hade banan och solfrös i också. Det kittlade verkligen dödsskönt i kistan. Blev en stor mugg te till det också och sen var den stabila frukosten fulländad. Banan måste jag äta ett par stycken nu framöver, hälsocentralen sa att det var bra. Jag har nämligen fått reda på varför jag haft så tokigt i magen. Det stavas början till magkatarr. Så nu är det slut på att överkonsumera citrusfrukter och börja leva på banan och gröt. Eller ja, inte bara för då blir det nog inte heller bra i magen. Men med rätt dos så ska det nog bli bra det här. Funkar banan på havregrynsgröt?

Vet ni en till sak som är bra med att äta frukost 06:00 istället för 11:00? Har man väl ätit frukost 06:00 så har det gått tillräcklig med timmar tills 11:00 så man är hungrig för lunch! haha. Vet dock inte ännu vad jag ska smälla ihop till lunch men något lär jag hitta på. Om jag masar mig upp från soffan vill säga. Har nämligen sofflägedubbeldeluxe idag och jag hade planerat att stanna här med datorn, tvn och massa tidningar, men får väl offra mig lite för lunchen då haha. Känner att jag ligger väldigt bra här nu med vetekudden på magen, en stor hög med tidningar och såklart Alla älskar Raymond på tvn. Just nu kan det faktiskt inte bli bättre.

Inga kommentarer: