09 november 2010

The yellow ribbon on my neighbor's gate, always reminds me that someone's awake just like me. I hear the sirens, and I watch the news. He laughs and leaves with his gun and his blue uniform

Igår natt hade jag känslan att jag inte ville sova. Inatt känner jag precis samma sak. Antagligen är man upp i varv och har för många saker att tänka på, så det blir omöjligt att sova. För lite gruskänsla i ögonen har jag men inget mera. Kan inte heller komma på varför jag skulle vara upp i varv. Inte har det hänt något speciellt idag. Förutom att jag känt mig ovanligt hyper hela dagen, och så var ju brorsan hem en stund så blev att kolla NCIS med honom. Gamla avsnitt som går på tv3 18:55. Blev också att snacka lite Beck och hur jävla slut grannen i Beck är egentligen haha. Grannen och Gunvald Larsson är bäst i hela Beck serien! Mikael Persbrandt for the win! Mikael Åke Persbrandt med de fina ögonen och det sjudundrans vackra leendet!

Om vi ska gå tillbaka till det jag började skriva så kan jag säga att jag skulle kunna dygna lika mycket som jag skulle kunna sova. Skulle vara grymt skönt att sova men är alldeles för rastlös och upp i varv för det. Det brukar inte vara problem att dygna, inte alls, men det är det där att hålla sig vaken hela dagen sen som är svårare. Man måste ju hitta på något att göra och det är jag sämst på, speciellt då man fått för lite sömn eller ingen sömn alls. Dygnar jag nu blir jag ensam hemma runt 08:30 och sen ska jag hålla mig vaken och igång ända tills 16:00. Hur ska jag klara att vara vaken 7 timmar? Det är lixom lättare att hålla sig vaken om man inte är ensam. Under tiden jag kollar på days(11:20-12:15) och tyra show(12:20-13:10) så håller jag mig vaken men den lilla tiden före och efter då? Går jag ut på promenad så lär jag väl stupa eller något haha. 

Det var den första stora frågan. Den andra stora frågan är följande: dygnar jag nu så har jag ingen aning om vad jag sa hitta på tills 08:00, om 6½ timma. Visst, jag har filmer att titta på, serier att glo på på datorn men inte orkar jag göra det 6 timmar i sträck heller! Böcker att läsa och korsord att lösa. Musik att lyssna på och kläder att hänga in i garderoben. Men orkar jag? Det är den tredje stora frågan. Orkar jag göra det med gruskänsla i ögonen och tanken gnagande i bakhuvudet att jag skulle måsta sova? Jag tror jag skiter i allt nu och lägger mig och försöker sova i alla fall. Lyckas jag inte så är jag väl här igen. Det visar sig nog.

Inga kommentarer: