27 november 2010

Dag 01 – Presentera mig själv

Jag heter Julia Österlund, har bott hela mitt 17åriga liv i samma hus på lilla Åland och trivs lite tusans bra här. Våren 2oo9 gick jag ut högstadiet och hösten samma år valde jag att ta ett sabbatsår. Inte långt efter började jag distansstudera från Axxell i Esbo, läste då första delen av kursen 'Uttryck för tro-religionernas värld' som innehöll en kurs om Islam och en om Judendomen. Fick bra betyg på kurserna och i slutet också ett intyg på att jag gjort kurserna och klarat av dom riktigt bra. För en 1½ månad sen ungefär beställde jag nya kurser men de har inte kommit ännu. Ska fortsätta läsa på kursen 'Uttryck för tro-religionernas värld' men denna gång om hinduismen och buddhismen, till det valde jag kursen Working english också. 

När jag inte pluggar, eller bloggar, så försöker jag vara med kompisar så mycket som möjligt. Umgås också mycket med min familj och är barnvakt ganska ofta åt mina 4 syskonbarn. När jag inte umgås med familj och vänner så omringar jag mig med mycket musik, böcker, saker som har med engelska-språket att göra och såklart min kamera. Jag både lyssnar på musik och spelar lite då och då på min keyboard, försöker läsa så mycket böcker som möjligt och engelska texter på internet så jag håller mina kunskaper om språket i trim. Kameran tar upp en stor del av mitt liv och min lediga tid eftersom jag älskar att fotografera! Favorit motiven är allt färgskiftande i naturen, barn, solnedgångar och havet. Försöker fotografera så ofta som möjligt och eftersom jag är hemma på dagarna så kan det bli uppåt en gång/dag. Utöver vänner och familj så är kameran och musiken mitt liv. Det som ligger närmast hjärtat är det jag lever för kan man säga. Fierce & Love!

Inga kommentarer: