12 november 2010

Kan man lita på någon alltför mycket?

Jag sitter ofta och göra olika quiz på internet, när jag fördriver tiden eller när jag har tråkigt. Det blir alltid allt mellan himmel och jord. Geografi, film, musik, allt! Har en del sidor som jag är inne på oftare än andra men ibland halkar jag in på andra sidor jag aldrig besökt också. Jag har nu halkat in på en sidan med massa massa quiz! På nästan alla quizsidor så finns det alltid rekommenderade quiz. Jag satt och kollade runt på sidan, och scrollade ner på på den där listan och hittade ett quiz som verkligen var absurt. 'Do you trust your partner too much?' hette det och när jag såg det så höjde jag verkligen på ögonbrynen. True story. Det lät så...fel på något sätt. Kan man lita på någon alltför mycket? Jag anser att man aldrig kan lita på någon för mycket. Har ens flickvän/pojkvän varit otrogen, visst då kanske man undrar varför man litade på henne/honom så mycket. Men skulle man inte också vara ledsen för att man litade på sin respektive så mycket och sen gick hon/han och förrådde en? Så skulle jag känna i alla fall. Och att 'lita på någon för mycket', det uttrycket borde inte ens få finnas för man borde aldrig ifrågasätta om man litar på sin partner för mycket. Blir man tillsammans, eller till och med ingår äktenskap, så är det väl klart som fan att man litar på honom/henne med sitt liv. Eller?

Inga kommentarer: