23 november 2010

Ibland skulle man hellre höra till Ryssland än Finland

Äntligen! tänkte jag när jag såg att jag fått brev från Anttila. Äntligen så får jag min kamera tillbaka! När jag väl öppnade kuvertet så stod allt, precis allt, på finska. Två hela A4 papper med bara finskt pladder. Bra Anttila, bra...Tänkte inte mera på det, eftersom jag skulle vänta tills mamma kom hem, förens senare när jag verkligen villa veta vad som stod. Frågade efter hjälp på fb och gick sen in på google translate. Där stod att produkten var slut och att jag skulle få välja en annan istället, från hemsidan eller katalogen. Och om jag valde något dyrare så skulle jag måsta betala prisskillnaden. Kul. Har suttit och översatt allt på första pappret, med hjälp av google translate, och blivit bara mer och mer deprimerad. Suget att stämma hela Finland bara växte haha. I slutet på ett av styckena så står det 24.95€. 24.95 tänkte jag, det kostar ju inte kameran. Det kostade batterierna...Mamma och jag kom fram till sen att det var batterierna som dom mena. Men kan dom inte vara lite tydligare då?! Det stod inte batterier någonstans på hela pappret. Gud vad dom är skickliga där borta i det där så kallad landet vi tydligen ska höra till. Det fattar ju inte ens att vi inte snackar finska här på Åland så varför skulle det förstå bättre än att utelämna ordet batteri, det som hela pappret handlar om...

Inga kommentarer: