24 november 2010

-

Varför ska det vara så svårt att hitta på något att äta varje kväll? Jag måste äta något varje kväll, två timmar före läggdags, annars vaknar jag mitt i natten och är vrålhungrig. Men jag har tröttnat på allt 'vanligt'. Bröd äter jag aldrig på kvällarna mera, knäckebröd isåfall, och det finns ingen god frukt mera. Citrusfrukt vågar jag inte äta ännu på grund av magen, äppel och vindruvor är inte gott mera, banan är bara gott två kvällar i rad för sen smakar det som jord. Päron äter jag helst inte så sen finns det i princip ingen frukt kvar. Det är i princip det boden har att erbjuda. Morot kan jag heller inte äta mera på grund av magen och smörgåskex börjar bli enformigt. Te är det ända jag kan tänkas få i mig men det blir man ju inte direkt mätt på. Körsbär och jordgubbar är jag grymt sugen på men det är inte riktigt sådan säsong mera. Så vad ska man hitta på och äta på kvällarna? Tror jag får övertyga mamma att ta en tripp till Mattssons eller Sparhallen för där finns det i alla fall mera att välja på på frukt avdelningen. Och på alla andra avdelningar med för den delen.

1 kommentar:

Frida Söderback sa...

Yoghurt med nötter är jättegott, eller så kan man sätta djupfrysta bär i! :)