02 april 2011

You're not supposed to tell them when burying them alive!

Flera kvällar nu har jag haft jätte svårt att somna. Tankarna har snurrat som bara den och jag har tänkt på åtminstone 100 saker samtidigt. Och när man försöker fokusera på en sak att tänka på så funkar det bara en stund och sen surrar tankarna på igen. Vet inte varför hjärnan nödvändigtvis tycker jag ska tänka på 100 saker samtidigt, när jag ska sova dessutom, men någon mening har det säkert. Eller vad tror ni? haha

 
Det börjar i alla fall bli väldigt jobbigt, men jag vet inte hur jag ska få det bättre. Någon som känner igen sig och har några tips? Man vill ju liksom somna ganska snabbt när man lagt sig, inte ligga och tvinna i 2 timmar innan man somnar. Det påverkar ju ens humör så mycket och det är inte kul att gå runt och vara trött och irriterad hela dagarna. Ska läsa lite i Huskurer & Botemedel boken och se om jag hittar något om sömnlöshet och hur man kan ''bota'' det med huskurer. I'm all about home remedies haha.

Inga kommentarer: