11 april 2011

Färsk frukt klassar ut torkad frukt, any day!

När man var liten bestämde mig sig oftast för att något var riktigt äckligt, fast man inte ens hade smakat på det. Jag var grymt kinkig när jag var liten. Väldigt kräsen med maten och åt inte vad som helst. (Broccoli och grynost var jag dock tokig i haha.) Men det fanns mycket jag inte gillade, och saker jag vägrade smaka på. Jag bestämde helt enkelt att det var äckligt, för att det kanske ibland såg äckligt ut

Nu äter jag nästan vad som helst och är inte ett dugg kräsen mera. Och nu smakar jag innan jag bestämmer om det är äckligt eller inte haha. Men sen finns det saker som jag smakat på förut som varit äckligt, men som jag smakar på igen  för det kan ju ha blivit gott sen sist haha. Idag köpte jag en påse torkad frukt, något jag absolut inte gillat förut. Öppnade påsen ikväll och smakade men ja...det hade inte blivit godare. Det som var gott i hela påsen var aprikoserna/persikorna eller vad det nu var. Äpplena var helt okej, men konsistensen var som en gammal skumbanan ungefär. Tog mig istället ett färskt äppel och lite nötter att mumsa på. Så ingen mer torkad frukt för mig. Färsk frukt for the win!

Inga kommentarer: