02 april 2011

.

Jag tror jag har kommit på varför jag haft så svårt att somna den här veckan. Tre ord: för lite motion. Min kropp har varit så van vid att motionera alla dagar non stop, typ, så när den inte fick göra det på en hel vecka tror jag det slog slint i hjärnan och som ''försvarsmekanism'' så fick jag svårt att sova. Och då när man låg där vaken började man tänka på allt möjligt istället. Weird, bur maybe true?

Läste i boken 'Huskurer & Botemedel' tidigare och där stod det massa saker man skulle kunna testa mot sömnproblem, bland annat yoga och meditation. Var ju ut och gick tidigare och ännu ännu tidigare, typ imorrse, gjorde jag massa magövningar med AB roller slide också, så motionen har jag kommit igång med igen. För en stund sen kokade jag upp lite mjölk med kanel så sitter och dricker det nu såhär lite före natten. Måst nog börja dricka det här oftare för det är sjuk gott! Det smakar som mjölken som blir när man äter risgrynsgröt med massa kanel! Och den vet vi ju alla att är god haha. Varm mjölk med kanel blir ännu godare om man vispar den mycket under kokning så det blir massa skum!

Inga kommentarer: