04 april 2011

Generationer av teknologi, eller teknologins generation?

Så länge jag kan minnas så har det funnits en dator i det här huset. Har praktiskt taget växt upp med en dator bredvid mig haha, nästan i alla fall. Allt från en gammal...sak som jag inte kommer ihåg vad heter men som brorsan och jag brukade spela det grymma kultspelet Keen 4E på!, till laptopen jag har idag. Och med tre storebröder som är grymma på datorer så måste jag säga, med lite skryt, att jag kan hyfsat mycket om datorer och olika program som kan tänkas finnas på dom. Runt datorer känner jag mig smart haha. 

Men, nu har jag stött på ett problem. Ska bränna några filmer men Nero vägrar att funka som jag vill så jag får psykbryt snart! Sitter och har en krånglig och invecklad Facebook-meddelande konversation med brorsan och försöker förstå vad han menar. Men jag vet att det är svårt att förklara var man ska klicka och så när man inte har det framför sig, så Jocke har det nog inte heller lätt där på andra sidan datorn! haha. Dock har han skickat ett meddelande nu om någon mapp och en länk och saker som jag ska kolla upp om jag har på datorn. Får se hur det går...Är desperat efter att få Nero att funka eftersom jag måste ha filmer på fredag! Help!

Inga kommentarer: