03 april 2011

Det där med hypofysen

Du sitter i skolbänken med pennan i handen och häftet framför
dig medans du lyssnar på när läraren pratar om hypofysen och dess funktion...
 
Ja ni förstår vad jag menar ellerhur? För mig var biologi ett favoritämne och jag tyckte mycket om de timmarna. Och jag kommer ihåg när vi pratade om hypofysen och om hur den utsöndrar hormon som gör så att allt hår på kroppen kan växa. Jag tänkte att ''Nå då utsöndrar min hypofys tillräckligt med hormoner så det skulle räcka till 5 personer. Minst'', speciellt till benen för holy cheesecake vad håret på benen orkar växa. Man kan jämföra det med Evan den allsmäktige i filmen med samma namn, när han rakar sig för att upptäcka att skägget kommer tillbaka lika snabbt. Så är det på mina ben också. True story. Det är sjukt jobbigt att se håret växa fram efter två dagar igen när man rakat bort det. Dock har jag märkt att det börjat minska lite så hypofysen har väl gett med sig nu äntligen haha. 

Men även fast håret på benen inte växer som ogräs mera, så skulle jag ändå vilja investera i en Epilator. Med en sådan håller sig håret borta i en månad, och det är verkligen vad jag skulle behöva.

Inga kommentarer: