13 april 2011

Med våren kommer all ohyra fram igen

Det är helt underbart att våren äntligen är här och att snön smällt bort, men med det roliga kommer alltid lite tråkigt. Fästingar och mygg till exempel. För några veckor sen redan hade jag en mygga i mitt rum mitt i natten, som såklart skulle vara vid mitt öra och ina. Sjukt störande. Och en fästing som suttit fast, och en som vandrat runt på mig har jag hittat redan. En av kattorna har haft två fästingar också så dom, fästingarna, har vaknat till liv nu. Det känns som om man skulle ha fästingar på sig hela tiden, det liksom kryper över hela kroppen haha. Speciellt nu när jag skriver om det här.

Jag har akarofobi, alltså insektsfobi, men konstigt nog är jag inte ''rädd'' för fästingar, eller mygg. Är dock galet hopplöst rädd för spindlar i alla storlekar, vårtbitare/syrsor, skalbaggar, tvestjärtar, bärfisar och massa sådana liknande insekter. Långa äckliga och många ben, fula läskiga ögon... Nej usch! jag ryser bara jag tänker på det. Kan inte ens kolla på bilder på insekter på google, utan att det börjar krypa över kroppen, jag börjar rysa och vrider mig hit och dit för att de är så äckliga och läskiga. Fy bubblan för saker som har fler än 4 ben och 2 ögon haha.

Inga kommentarer: