03 januari 2011

wecheche, lite rostig i halsen? ;)

Ni vet ju att där vid jul så blev jag förkyld. På onsdagen efter det mådde jag mycket mycket bättre och hade mest bara ont i halsen. På nyår kändes det bättre, konstigt nog, kanske var champagnen? haha ;) Men det var nog tur att jag bara var hemma och ''tog det lugnt'' på nyår för annars kanske förkylningen skulle blomma upp igen. Har fortfarande obehagligt ont i halsen, går lixom upp mot örat. Och det gör bara ont på höger sida också, mycket irriterande och så fort jag sväljer eller rör på tungan så smärtar det i halsen och värker ända upp till örat. Det är väldigt obehagligt. Jag har också hosta nu, som jag inte hade tidigare, och det är bara på natten. Sån där irriterande ihålig och torr hosta vet ni? Det roliga i situationen(tro det eller ej, men det finns något roligt med det här) är att brorsan har likadan hosta så igår natt hostade vi ikapp haha. Våra rum är vägg i vägg så man hör ganska bra, vilket märktes när brorsan sen smsade ''wecheche, lite rostig i halsen?;)''.

Så mitt i allt ''usch-vad-det-är-jobbigt-att-vara-förkyld-speciellt-att-ha-ont-i halsen-och-irriterande-ihålig-torr-natthosta-'' så är det ganska lustigt, så jag kan antingen skratta eller gråta. Lutar dock mera åt att skratta :)

Inga kommentarer: