24 januari 2011

*Klapp på axeln*

Dagens motion är avklarad, en plåt knäckebröd är i ugnen, en annan står utanför redo för att gräddas och frukosten slinker ner i skrivandets stund. Känner mig väldigt effektiv idag, hittills i alla fall. Får se vad resten av dagen för med sig. Har tänkt läsa lite i alla fall.

Direkt när jag hade läst klart flyga drake förra veckan så gick jag och hämtade en ny bok ut bokhyllan. Gåtan Maria Magdalena blev det den här gången, ganska spännande så långt jag har kommit. Som den religions nörd jag är, så handlar den om Jesus närmsta lärjunge och påstådda fru, Maria Magdalena. Var hon Jesus fru och mor till hans barn? Eller var hon bara en prostituerad som Jesus hjälpte? Var hon Jesus närmsta lärjunge? Man får lite blandade intryck av boken så vi får väl se i slutändan hur det blir. Hur som helst och som sagt och allt det där, den är spännande och intressant.

Inga kommentarer: