11 januari 2011

Hugaligen

Var uppe 09:00 imorrse för att gå ut på promenad före frukost, i vanlig ordning, men när jag kom ut på backan så ångrade jag mig snabbt. Det var glashalt ute. Vet ju inte hur byvägarna ser ut men så långt som jag såg när jag halkat ut ''till vägen'' här hemma, så såg det halt och eländigt ut. Och jag har verkligen inga bra vinterskor så jag vände och halkade tillbaka till dörren. Säger som mamma sa igår när vi bara skulle gå från bilen till dörren(det är farligt halt här vi oss) ''Man går som om man skulle skitit på sig''. Och hon har faktiskt rätt. Det kan ju inte vara snyggt när man försöker ta sig över gården, med massa varor i famnen och till på det så är det så halt så när man sätter ner foten så glider den bara iväg. Nej, det var nog en bra idé att jag vände innan jag låg med näsan i backan. FACEPLANT! Får väl si om det är lika milt ikväll annars blir det ingen promenad alls idag. Har i alla fall kört lite med AB roller slide så jag kanske klarar mig :)

Nu tänker jag gå och fixa en Herbalife shake och sätta mig tillbaka i soffan och invänta days. Uppdaterar mera när jag fått ordning på den här dagen.

Inga kommentarer: