17 januari 2011

Vinterland turned isgata very snabbt

Det blidde ingen morgonpromenad idag. När jag steg upp och tittade ut genom fönstret på våran bakgård och såg hur vått, slaskigt och halt det såg ut att vara, så konstaterade jag att ''nää, det blir ingen morgonpromenad idag...''. Även fast det tar emot, skulle nog velat varit ut och gått men vill inte riskera att husera på sjukan några dagar, så då stannar jag hellre hemma uppkrupen i soffan. Och även fast jag går med stavar när jag är ut och går, så vart det ändå ett både velande men starkt NEJ när jag såg isgatan utanför. När man lixom hör att en har försökt komma på jobb men bara kom en bit innan bilen kanade iväg och åkte in i en snödriva, ja då vill man inte gå ut och gå med släta sommarskor och två stavar som endast har två piggar som knappt fäster på isen. Skulle jag ha bättre vinterskor så kanske, bara kanske jag skulle kunna gå och ut och gå, kanske. Det märks inte alls att jag försöker intala mig själv att det är ok att stanna hemma när det är sån här isgata ute, va? haha

Ska försöka släppa alla tankar på motion nu(har i alla fall tränat med AB roller slide)och kasta mig handlöst baklänges och...upp...och...ner...och glo lite Medium! Sen får vi se vad resten av dagen för med sig. Ikväll, mellan klockan 21:00 och 22:00, så för den i alla fall med sig ett en timmas långt avsnitt av top model! Det gillas :)

Inga kommentarer: