17 januari 2011

Cravings here, there and everywhere!

Jag har alltid varit intresserad av biologi och det var ett av ämnena jag såg fram emot att ha när jag fortfarande gick i högstadiet. Än idag kan jag sitta och läsa om allt möjligt på internet, inte bara sånt som handlar om biologi men för det mesta. Här om dagen skrev jag ju om Premenstruellt syndrom-PMS och det var sjukt intressant att läsa om. Nu är jag inne på 'cravings under mensen' och just nu sitter och läser i ett forum om olika cravings som alla får just under den här tiden på månaden. Jag tror nog alla kvinnor är med om det, suget efter allt sött och salt. 

Dom senaste dagarna har jag varit sjukt sugen på Sourcream and onion chips med American eller barbeque dipp, och igår när jag kollade på Bones vart jag så grymt sugen på choklad som jag vet inte vad. Det hjälpte lixom inte att dom hittade en ruttnande/halvt komposterad kropp i världens största chokladkaka, jag villa ändå ha choklad! haha. Men jag kunde stå emot och idag är jag mera inne på salta saker. Är till exempel sugen på kaviar fast jag inte ens gillar det, det känns inte så normalt precis. Fick i alla fall höra från en annan som dricker Herbalife, att man kan bli sugen på salt av att dricka Herbalife shakes, så det är väl det blandat med att man har mens. Ni kan tänka vilket saltsug man har då? haha.

Är också jättesugen på äggmackor(helst rostade med massa ägg och majonnäs), rostade mackor med apelsinmarmelad eller pumpamarmelad, källarfranska(ni vet dom där semlorna som i princip är gjorda på vitt mjöl och vatten), popsi lördagskorv och ett glas bananyoghurt som man kan doppa i. Reissumies med kungsgård ost och Linja prickigkorv. Skolknäcke med massa kungsgård ost. Ja, listan blir flera kilometer lång om jag ska fortsätta, men ni förstår vad jag menar. Man blir sugen på mycket under den här tiden haha.

Inga kommentarer: