11 januari 2011

Premenstruellt syndrom

Det är verkligen inte min dag idag. Hade sönder två ägg när jag skulle fixa mellanmål. Ett satt fast i äggkartongen så tog i lite för hårt när jag skulle ha bort det, så det sprack, och det andra rullade ner i diskhon. Varför måste ägg vara runda för?! Det är bara onödigt, dom rullar så mycket då...Men som om det inte var nog med äggen så har lingonveckan bestämt sig för att börja nu. Visst, man känner sig kvinnligare än vanligt då och allt funkar som det ska och bla bla bla, men det är bieffekterna lingonveckan för med sig. Ömma bröst, mensvärk, irritation...äsch, man kan väl bara säga att man har alla tänkbara pms-besvär som finns. Man känner sig så äcklig och uppsvullen just under den här tiden på månaden, och det hjälper inte att tänka att det ''bara'' är 4-5 dagar en gång i månaden, man känner sig ändå lika äcklig.

Det finns ju saker som kan hjälpa mot pms-besvär, som får en på bättre humör. En av dom sakerna är regelbunden motion. Tror ni inte man bara blir mer bitter och inåtvänd då när det är för halt ute för att gå ut på promenad..? Kanske inte verkar som en så stor grej att det är halt, men jag vill inte halka och tvingas bosätta mig på sjukan i några dagar, så väljer isåfall ingen promenad framför falla mot döden eller en allvarlig skallskada. Länge leve pms och mens! ehm...

Inga kommentarer: