16 januari 2011

Organisation i vardagen, eller?

Sitter och glor på meny-tavlan vi har vid spisen i köket och ser att det fortfarande står ''Fredag-Lördag-Söndag: Julbord. God jul!''. Någon jag som inte orkat göra ny meny? haha. I början av veckan släpade jag fram några av mammas alla kokböcker och började gå igenom dom för lite inspiration. Hittade mycket som lät gott där så tror jag ska försöka få ihop en matlista utifrån dom böckerna. Har maträtterna uppskrivna på datorn tillsammans med sidnummer så jag lätt ska hitta. Man måste ju va organiserad lixom. Och ännu mera organisation blir det när man ska pussla in alla maträtter på ''rätt'' dagar. Dom dagarna mamma jobbar sent kan man inte ha någon avancerat för då lagar pappa mat och hans kockkunskaper är ganska begränsade om man säger som så haha. I och för sig kan jag ställa mig vid spisen men ska man förklara för pappa vad man ska laga till mat och att man tänker laga själv, ja då vrider man nästan tungan av sig. Och så måste man upprepa sig så många gånger innan han förstår vad man menar. Har nog mest att göra med att han hör som en påsa nötter. Hörapparat, vad är det för något lixom?!

Nej, tror jag ska gå och fixa den där menyn nu så jag inte behöver turbo skriva den 5 minuter före Bones börjar. Om jag är snabb kanske jag till och med hinner med ett avsnitt Medium innan Bones, Lovely :)

Inga kommentarer: