17 januari 2011

Blyger

Har just kollat på top model klart och de hade en fotografering som handlade om mobbning och ord som har använts mot tjejerna under deras liv för att, mobba dom. En hade jätte, en annan alv öron och så vidare. Då började jag tänka på vad jag själv blivit kallad. Jag har aldrig blivit mobbad men jag har alltid varit extremt blyg och tyst så det är det som alla sagt om mig. ''Hon där tysta'', ''Du är typ världens tystaste person''. Och vart efter var det det enda dom trodde att jag var, tyst och blyg. Och jag försökte ju inte direkt visa motsatsen utan jag lät det vara. Kunde de inte acceptera att det var jag, så kunde det låta mig va helt och hållet.  

Det jag villa komma fram till var att, skulle jag har varit en tävlande i top model så skulle mitt 'mobbnings ord' varit bashful(=blyger) och mitt 'styrke ord' skulle nog vara unik kanske? Finns många som är tysta och blyga men alla är det på olika sätt, ingen är lika.

Och så avslutar vi detta kapitel med något som Mr Bruno Mars skulle ha sagt 
''Cause girl you're amazing, just the way you are!''

Inga kommentarer: