05 januari 2011

Är det inte det ena så är det det andra

Sen före nyår så har våran tv ceppat jättemycket, sen i måndags har den varit ur funktion helt. Har varit in med modemet till Ålcom och fick ett lånemodem därifrån men väl hemma så funka ju inte det. Pappa ringde till Ålcom igår och där sa dom att det inte var någon signal alls mellan modemet och IPtv-boxen. Idag ringde Mathias från Ålcom och undrade hur det hade gått, mitt svar var ungefär ''Jaadu, det har inte funkat alls''. Idag var brorsan in med både modem och IPtv-box till Ålcom och det visade sig att det bara var modemet som var slut, vilket vi anade. Så nu har vi nytt modem :) Det ironiska var dock att när brorsan hade kopplat i allt som det ska vara så funka inte internet...Ja jag säger då det, är det inte det ena så är det det andra. Han och Jonas fixade det sen så som ni märker nu så funkar det :) Är glad att allt är som det ska igen.

Så under ungefär två dagar utan vettig tv(har den i gästrummet men där finns bara svt1, svt2, tv4, FST5 och barnkanalen typ) så har jag i princip underhållit mig med datorn och med de tv-serier jag faktiskt hade på den. Idag däremot vart det lite jobbigare. Eftersom mamma tog med sig modemet och IPtv-boxen till jobbet så hade vi varken tv eller internet imorrse, eller inte på hela dagen egentligen. Så min dag har gått ut på att kolla på film, träna och läsa. Det lustiga är att fast tvn och internet är tillbaka så har man knappt suttit vid datorn haha. Mamma och jag var ut och gick efter maten och när vi kom hem städade vi ur medicinskåpet, där det bland annat huserade V-pen från 2004 när brorsan och jag hade bihåleinflammation. Har också hunnit med att platta brorsans hår, så nog finns det andra saker att göra än att sitta vid tv och datorn. Man måste bara ha något eller någon som påminner en om det ibland bara ;)

Inga kommentarer: