25 mars 2010

Tears in heaven

Beyond the door, there's peace I'm sure
And I know there'll be no more, tears in heaven

Jag gråter mycket. Inte för att jag är olycklig eller något sådant, utan för att jag kan börja gråta åt vad som helst. Är det en bra eller dålig sak? Det kanske beror på vad jag gråter åt exakt. Några saker är filmer, musik, texter, minnen, några ord kan få tårarna att bränna i ögonen. Jag är väldigt överkänslig, jag har alltid varit. Ska jag ta det som en bra eller dålig sak? Jag tar det som en bra sak eftersom det är bra att visa sina känslor. En del har inga känslor och undrar varför i helvete man gråter. För att jag slog örat i kylskåpet när jag skulle duscha? Vah, det är inte fel med att gråta. Även fast jag inte gillar att gråta inför människor, men vem gör det? Det blir lätt jobbigt, tycker jag i alla fall. Men om det skulle vara något, kanske en sån där gång där jag inte bryr mig om vad andra tycker, då skulle jag kunna gråta framför vem som helst. Det skulle jag.

Så jag tycker inte att man ska hålla inne med sina känslor. En sån sak kan förstöra mycket. Man måste kunna visa lite känslor för att må bra. Enligt min mening är det inte mänskligt att inte visa känslor. Man måste kunna gråta, skratta, visa ilska och vara lite sur ibland för att må bra. Det är lixom en del av oss.. en del av våran överlevnad..en sak som får oss att må bra även fast man måste släppa fram de där tårarna eller det där öronbedövande skriket. Det blir bra i slut ändan ska du se, tro på dig själv bara så blir allt bra.

1 kommentar:

fupp sa...

åh ! jag känner precis igen mej! jag är precis likadan! jobbigt, men som du säger, man ska ju våga visa känslor och våga visa vem man är osv!
Puss