29 mars 2010

Your strength is so hard to find

Jag kollade igenom min veckobok från årskurs 1 idag och den var mäkta skrattretande. Tänk att man kan gå från liten flicka med massa stavfel till stor flicka med höga betyg i svenska. Det var i alla fall roligt att läsa igenom och Ramonas fina kommentarer gjorde läsningen ännu trevligare. En av dem är ''puss puss grodan min''. Jag hade Ramona först som dagis''tant'' och när vi började ettan så följde hon med och va lärare åt oss. Ramona har varit min favorit lärare så länge jag kan minnas. Hon förstod mig och pusha inte på att jag skulle prata. Hon förstod att jag var en tyst och försynt liten flicka och hon lät mig vara så. Hon lät mig vara den jag var och försökte inte på något sätt ändra på mig. Hon var alltid snäll och rar och fick en verkligen att trivas, speciellt då när man började skolan där alla de stora barnen gick. Hon fick en att må bra och inte vara rädd för något. Ramona var bäst.
Under åren har jag haft riktigt bra lärare som också förstått att jag är tyst och att det är jag, det är den jag är. Patrik, Gun och Roger är några av dem. Men Ramona kommer alltid vara den bästa, den där lilla flickans favorit.

Inga kommentarer: