08 mars 2010

Scott

Dag ett av barn..vakt..andet eller vad det nu heter, och allt har gått bra hittills. Scott vakna redan 05:30 och då hade jag fått sova två timmar. Men efter en timma av knölande i sängen + lite blöjbyte så somna han om och sov ända till 09:30. Så idag har vi lekt och busat massa så nu sover Scott på soffan.
Får fortsätta busa och leka efter att han vaknat och efter lite mellanmål. Senare ska vi gå till butiken och vänta på att Mami kommer dit så vi kan handla.

Det är roligt och mysigt att va barnvakt. Scott är så busig hela tiden och snabb när han tar sig fram. Han kryper inte utan drar sig fram på rumpan. Det ser lite roligt ut men det verkar vara väldigt effektivt i alla fall. Och så ska han såklart dit där han inte får bara. Han har i alla fall bara varit bakom soffan en gång idag och så har han varit på väg till kattornas matskålar två-tre gånger. Men jag lyfte upp allt på bänken så nu gör det inget att han försvinner dit i alla fall.

Nu känns det som att jag skulle kunna sova men det ska jag inte. Går och lägger mig tidigare ikväll istället, det är ju ändå inget på tvn. Som vanligt. Men snart är det sista veckan i Mars och då börjar BONES igen!

Inga kommentarer: