21 mars 2010

Årets första kräftor

Nyss hemkommen från Mellangårds där jag träffat lite släktingar. Det vill säga faster Birgitta, gudmor och gudfar Anita och Sten och kusin Sarah, alla med sina respektive. Riktigt trevligt, fick två nya kompisar. Astrid, som är 4 år, villa leka med dockor, barbiedockor och sen inte nudda golvet. Och sen när vi satt och kolla på Män som hatar kvinnor så stirra Maj helt fascinerat på mig. Astrid och Maj är min kusins barn. Maj har också en tvillingbror som heter Dag, de båda är 6 månader nu. Så söta ungar, allihopa!
Vi hade i alla fall lite kräftskiva också. 21 Mars är datumet då jag officiellt åt kräftor första gången för detta år. Underbart gott var det och nu kan jag knappt bärga mig tills nästa gång jag får sätta klorna i en kräfta. Haha, fattar ni? Klorna.. kräftor..JAG VET ATT JAG ÄR ROLIG! SKRATTA DÅ!

Nu ska jag kolla ett avsnitt BONES.. eller en film kanske?! och sen nanna kudden. Måste åtminstone vara lite pigg imorgon när jag ska baka med Ida och Aina :)

Inga kommentarer: