27 mars 2010

Baka baka liten kaka

Nu har jag bakat mina chokladsnittar klart.
Håller på och förbereder mig inför min
födelsedag som ä
r nästa vecka så det blir att baka en hel del de här kommande dagarna. Jag ska nämligen baka allt själv. Från tårta till småkakor. Mycket roligare och ''nyttigare'' än att köpa tråkiga kakor i butiken som man inte har en aning om vad innehåller. I alla fall, senare i veckan blir det drömmar, cupcakes, Mamis bullar eller munkar och tårtor då.
Fast tårtorna blir det nog att laga på
fredagen eftersom en del av gästerna kommer
på lördagen. Jag kan avslöja att det blir smörgåstårta men
andra tårtan tänker jag inte avslöja. Det får blir en liten hemlighet som jag avslöjar på.. lördag kanske ;) God är den i alla fall, Mami har lagat den flera gånger. Nej, det är inte stubbe. Man skulle egentligen kunna kalla det mer kaka än tårta.. men jag kommer göra om det till en tårta.. Just det!

Inga kommentarer: