17 mars 2010

It's a beautiful day

Om man tittar ut, utan att se på marken, om man bara tittar på trädtopparna och solskenet så skulle man kunna tro att det var sommar. Så härligt väder ute nu så man bara längtar efter sommaren ännu mera!
Jag funderade på längtor här om dagen. Vad längtar jag efter just nu? Jo jag längtar efter;
Sommardagarna och kvällarna vid kiosken, alla turister, sena kvällar nere vid Knutnäs, Idas och mina nattpromenader följt av djupa diskussioner på fotbollsplanen eller hemma hos mig, Idas och mina nattmackor under diskussionerna, övernattningarna på stugan, tältning i flera dagar, värmen och tanken på att alla vinterkläder är ett minne blott. Men framför allt glädjen som finns i luften som når varenda person
, den där glädjen alla har under sommaren, den glädjen som gör att alla går runt och skrattar och ler, den glädjen som blir som en gemenskap så man känner att ''Jag är världens lyckligaste som får bo i Geta med alla dessa underbara människor''. Jag längtar efter allt det där. Önskar allt bara skulle komma nu, med detsamma.

Nu ska jag fixa lite och sen gå ut och fotografera i det fina vädret. Måste ha nya bilder till arkivet.

Inga kommentarer: