18 mars 2010

Stripe

För 8 månader sedan så tog vi bort Stripe ur våra liv, på grund av långt framskriden ''sjukdom''. Vet inte riktigt vad det var som han hade men hela han gav upp i alla fall. Han blev gammal och orkade inte med mera helt enkelt. Idag skulle han ha blivit 17 år. Stripe och jag är.. var lika gamla, han var bara 2 veckor och 3 dagar äldre än mig.

Vi har alltid haft en speciellt band, om det nu är möjligt att ha det med en katt. När jag var liten bebis och var ledsen så brukade Stripe försöka trösta mig. Och ibland låg han och sov i min säng, dock inte när jag var där. Inte vad jag vet i alla fall. Måste höra med Mami sen när hon kommer hem. I alla fall, Stripe har alltid funnits där. Han tröstade mig inte bara när jag var liten utan när jag blev äldre också. Han förstod på ett sätt som..en människa aldrig skulle förstå. När man sa något käftade han inte emot, han kelade bara ännu mera, och han dömde aldrig en om man var upprörd över något löjligt. Jag lärde honom en sak också. När jag gjorde pussmun och pussljud så satt han alltid huvudet på sne så jag kunna pussa han på huvudet. Jättegulligt. Till och med det sista dagarna när han var så dålig så gjorde han det, puss på dig Stripe. Jag saknar dig vännen


18 Mars 1993-27 Juli 2009

Inga kommentarer: