24 september 2011

Ungefär som ett vippbräde

Det har varit lite glest med bloggandet här de senaste dagarna, men den här helgen har återigen gått i jobbets tecken så det är största förklaringen. En annan förklaring är att syskonbarnen är här, men det tar vi senare.

Igår var jag och jobbade 16:00-21:30 pass och det gick jättebra. Kommer...knappt ihåg vad Max och jag gjorde haha! Men jag är i alla fall så jäkla bra att jag vet helt säkert att vi värmde makaronilåda till middag. 10 points for öh, Juliador!(ni som sett Harry Potter förstår. Anda alternativ är Juliaclaw, Juliapuff och Juliarin) Clever moment här alltså.

Idag har jag jobbat 08:00-21:00 pass, så är lite lätt slut nu. Speciellt efter en natt med en brorsdottern i samma säng. En brorsdotter som putar med rumpan när hon sover, så jag får ligga på kanten och balansera. Det är som att ligga på ett vippbräde haha. Och jag ska sova med henne i samma säng inatt igen så jag kanske ligger på golvet när jag vaknar imorgon. Otroligt bekvämt, eller vad säger ni? :)

Nu ska jag lägga ifrån mig datorn och vila ögonen. Ögonlocken hänger någonstans nere vid hälarna ungefär, så ska nog bli skönt att krypa i säng snart. Så småningom. Om en stund. Sen. Senare. Någon gång.

P.s 1: Ja, rubriken har inte bara att göra med att jag sovit som på ett vippbräde, utan som om hela helgen känts som ett vippbräde.

P.s 2: Jag vet att det blir verkligt tråkigt med massa bildlösa inlägg, men har inte direkt bilder som relaterar till det jag skriver om just nu. På senaste alltså. Känns inte som om jakthippe bilder, bilder på höstlöv, eller närbilder på kattor. Nä, då blir det hellre tråkiga och långa och väldigt bildlösa inlägg. Bättre än inget, eller vad säger ni?

Inga kommentarer: