13 september 2011

Men vänta, varför barnslig egentligen?

Och när jag börjar kolla igenom testet en gång till, förundras jag över varför man blir en ''normal ungdom, kanske lite barnslig'' när man svarar Nej på följande frågor;

  1. Samlar du på rabattkuponger?
  2. Har du kommit på att det bara är slöseri med tid att snooza på morgonen?
  3. Börjar du tycka att Jan Guillou/Amelia Adamo är sexig?
  4. Tycker du om gröna oliver?
  5. Tycker du om sill?
  6. Tycker du om whisky?
För man är ju definitivt en fullpoängare till vuxen för att man samlar på rabattkuponger, går upp direkt när klockan ringer istället för att snooza, tänder på Jan Guillou eller Amelia Adamo, äter gröna oliver och sill, samt dricker whiskey.

Nej, jag är min egen fullpoängare till vuxen för att jag samlar på Cityakuten DVD-boxar, snoozar flera gånger varje morgon, tänder på cowboys och heta australienska skådespelare med blont lockigt hår och blåa ögon, äter svarta oliver och gravad lax och sik, samt dricker päronkonjak.

Mitt behov av att få veta om jag verkligen är vuxen blev ju inte alls tillfredsställt. Så funderar starkt på att leta upp ett nytt test. Ett nytt och mycket pålitligare. Så någon som har förslag?
 Eller ska jag fortsätta att leva i min egen lilla bubbla där Ior är bästaste karaktären i Nalle Puh och scenen i lejonkungen där Mufasa dör fortfarande får mig att grina. Där jag fortfarande är barnsligt förtjust i Astrid Lindgrens alla filmer och att missa Kalle Anka på julafton skulle vara som att missa att ta in påskris till påsken. Eller resa midsommarstången på midsommar. Eller att klä ut sig på Halloween!


Jo, jag tror nog den där bubblan är ganska så bra att bo i. Så så länge ingen pickar sönder min lilla bubbla, så tänker jag nog fortsätta bo i den. Ett litet tag till i alla fall.

Inga kommentarer: