15 september 2011

.

Nej, dags att krypa ner i snarklådan och vänta på att John Blund kommer och strör lite makalös sand i ögonen så man kan vakna upp pigg och fräsch imorgon! Gud vad den där meningen lät grammatiskt rätt och vuxlig!
 Jag älskar ordet 'vuxlig' förresten. Mamma tycker inte det är riktigt korrekt svenska, men enligt mig är det korrekt åländsk-svenska med en Julia twist och ett körsbär på toppen!

Känner för att vara lite elak. Tycker faktiskt svenska är sjukt dåliga på svenska ibland(jag har ironisk humor så det ni läser ska tas med ett stor nypa salt.) Jag menar, Kaviar uttalat med två V, Knäckemacka/hårdmacka istället för knäckebröd. Låder, katter, blommer, strumper. Eller så har dom socker på fötterna. Osv osv.
 Men det svenska folket är nog charmigt ibland också. Det är sjukt roligt att sitta och diskutera åländska med svenskar. I somras gjorde vi det med min kusin kompis. Hon tyckte vi pratade konstigt och var allmänt konstiga haha!

Men nu ska jag inte tråka ut er mera med mina långa utläggningar och funderingar. Det är ju som sagt dags att krypa ner i sängen och sova en stund. För imorgon ska jag på äventyr hela dagen! Och då måste man vara utvilad. Mer om det imorgon. Godnatt och sov gott bloggvärlden!

Inga kommentarer: