06 september 2011

Awake is the new sleep

När jag yrvaken och eländig släpade mig ur sängen 05:30 imorrse(för att gå på toa), kände jag otroligt ofräsch och sådär som man känner sig när man inte fått tillräckligt med sömn. Men när jag sen såg mig i spegeln, så slog följande tanke mig: ''Vad HÄNDER med ansiktet under natten när man sover?!'' Man ser ju dödssjuk, insjunken och inte alls frisk ut! Förbannat markerade påsar under ögonen, blek hy, röda ögon, och snygga ränder i hela fejjan efter eventuella rynkor på kuddar och täcke.(och så är ju frisyren lite sisådär också)

Man ser verkligen ut som om man skulle ha stoppar fingrarna i eluttaget, gjort ungefär 50 cellgiftsbehandlingar och 35 dialyser(no offence!/inget illa menat!), gått i motvind när det blåst ungefär 40m/s, åkt gummibåt när det blåst 38m/s och vågorna har varit 14m på Beaufort skalan, gjort en mammografi av ansiktet(därav märkena i ansiktet), och...och...just det! Något om dom röda ögonen också...Ja! Som om man skulle haft kul med lite för många tabletter av oidentifierad sort och oidentifierat innehåll.

Sammanfattningsvis, man ser inte direkt ut som top 3 i Top Model. Och skulle man vara av det motsatta könet, skulle man antagligen se ut ungefär såhär när man tittade sig i spegeln på morgonen:

Inga kommentarer: