26 september 2011

Musik och kameran

Det finns två saker som jag absolut inte kan leva utan. Två saker som jag känner väldigt passionerat för och som skulle göra mig halv om jag blev av med dom. De två sakerna är musiken och kameran.

Ett liv utan musik och en kamera man kan föreviga alla bilder med, skulle inte kännas som ett liv. Det finns ju fler saker man inte kan leva utan, som mat och vatten och sånt. Familj och vännerna också. Och var person väljer själv vad som ska placeras närmast hjärtat.

Musiken tar upp stor del av mitt liv och jag lyssnar från det jag vaknar, tills jag går och lägger mig. Eller egentligen längre än så. Jag brukar somna med musik i lurarna. Så egentligen lyssnar jag på musik dygnet runt.

Idag på min fotorunda hade jag premiär för mitt UV-filter. Och jag älskar det! Alla har olika uppfattningar om Uv-filter och om man verkligen behöver det. Jag håller på dom som tycket det är nödvändigt med UV-filter. Det skyddar objektivet avsevärt mycket, och enligt min mening blir bilderna bättre med det på. Bilderna blir lite blåaktiga än vanligt, men det är något, jag vet inte vad, som gör att bilderna ser bättre ut.
 Så UV-filter behåller jag på hela tiden nu. Det känns nödvändigt för att inte objektivet ska bli skadat.

P.s: Bilderna i dom två senaste inläggen är tagna med UV-filtret på objektivet, och alla bilder hädanefter kommer också vara fotade med UV-filter på. Om jag inte säger annat alltså.

Inga kommentarer: