26 september 2011

Second hand

Jag vill fara på loppis. Eller massa Second hand butiker och frossa. Jag vet inte varför, men jag har en lite förkärlek till kläder köpta på loppisar och second hand butiker. Det ligger en viss charm över dom kläderna.

Så nu vill jag leta upp varenda loppis på hela Åland! Jag vill våldgästa Emmaus och Bettans Bod, så jag kan hitta några nya favoritplagg. Som min gula oversize kofta jag hade på mig igår(och sitter och myser i just nu.) Den är från Bettans bod, och bara tanken på att jag tänkte klippa sönder den och använda ärmarna till benvärmare när jag skulle på 80-tals fest i somras, får mig att rysa och nästan springa för livet med koftan under armen.

Kanske man skulle övertala mamma att starta lite tidigare hemifrån imorgon så vi kanske hinner fara till Emmaus och Bettans bod innan vi ska och titta och lukta på bebis prinsen...
Mamma?

Inga kommentarer: