24 september 2011

Ljudet av ditt hjärta/Eclipse

 ''Bella?''
Edwards mjuka röst hördes bakom mig. Jag vände mig om och såg honom jobba uppför trappan, med vinrufsigt hår efter att ha sprungit. Han omfamnade mig genast, precis som på parkeringsplatsen, och kysste mig igen. Kyssen skrämde mig. Den var för laddad och hans läppar pressades alltför hårt och desperat mot mina-som om han var rädd att vår tid höll på att rinna ut.

-En seriemördare härjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortsätter som jakt på hämnd-Bella befinner sig återigen i fara. Samtidigt tvingas hon att välja mellan sin älskade Edward och vänskapen med Jacob. Och hennes val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar.
 Men Bella har också ett annat val att göra-valet mellan liv eller död. Men vad är vad?


Det roligaste med att läsa de här böckerna, är att de två första som innehåller 24 kapitel +epilog, medans den här innehåller 27 kapitel +epilog. Men ändå har alla tre böcker varit lika bra och spännande, så jag vet inte vad som kan förklara varför jag läst den här boken på kortare tid. Med en dags skillnad, men ändå ;)

Inga kommentarer: