05 september 2011

''The shining är en amerikansk rysare...'' In my ass!

Imorrse tog jag min frukost, satt mig under täcket i sängen och slog på The shining. Frukosten tog slug, jag lade mig ner, gjorde det bekvämt för mig, och fortsatte titta.
  Filmen tog slut, och tanken som snurrade i mitt huvud vad ''Vad var det för läskigt med den här filmen? Varför i hela fridens namn ingår den i genren rysare?!''

Har fått höra att filmen skulle vara läskigare än boken. Enligt mitt tycke var dom ungefär lika. Lika psykopatiska och konstiga, men rysare är de inte. Som sagt.

Men visst, det är inte världens sämsta film. Sämre filmer har jag sett. Och de tre skådespelarna som har huvudrollerna, Jack Nicholson, Shelley Duvall och Danny Lloyd, är riktigt bra skådespelare. Jack Nicholson är ju en av de genialaste skådespelarna som finns, enligt mig, och han gör nog mycket för att lyfta upp den där filmen.
 The shining får 2.5 yxor av 5 möjliga.
De här tre bilderna respresterar antagligen tre av de mest kända scenerna i filmen. Men de representerar också bilder jag har sett från filmen, före jag faktiskt såg filmen på riktigt. Om jag inte minns fel så var det i ett skräckfilms collage/montage på youtube som jag såg dom där tre bilderna.

Inga kommentarer: