12 september 2011

Om jag kunde drömma/Twilight

Hennes doft träffade mig som ett knytnävsslag, som en murbräcka. Det fanns ingen liknelse som var tillräckligt stark för att beskriva vad som hände mig just då.
 I det ögonblicket var jag inte ens i närheten av den människa jag en gång varit. Inte ett spår fanns kvar av den mantel av mänsklighet jag lyckats svepa in mig själv i. 

Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen, tar hennes liv en oväntad och farlig vändning.
 Edward har länge lyckas hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edwards och Bellas förhållande balanserar på knivsegg mellan begär och livsfara

Ja, då har jag läst första boken i Twilight serien. Och jag skrev ju tidigare att tiden fick utvisa om jag skulle rekommendera den som ''ett måste att läsa'' när jag läst den klart. Jag har aldrig varit mycket för det här med vampyrer och grejer. Två av mina kära bröder försöker få mig att börja titta på True Blood, men det har inte riktigt gått hem ännu haha. I alla fall så har intresset för vampyrer stigit lite lite. Men boken...den är inget måste som så, men bra är den. Och faktiskt lite beroendeframkallande. Filmen är dock bättre än boken.

Inga kommentarer: