06 september 2011

Love the life you live, live the life you love

Ni vet den där tröttheten som gör att man bara vill ligga under täcket på soffan och inte göra så mycket. Kolla på tv och läsa är bra nog för att få en att slockna på tre röda. Den där tröttheten har jag dragits med sen förra veckan. Vet inte vad som hänt men mitt i allt var jag så trött och slut så jag inte orkade med någonting.

Det är som om man under några år lagrar massa energi till energilagret, och inom loppet av några dagar så tar all energi slut. Inte ens lite blir kvar. Och man blir soffliggande och vill bara sova. En kväll var jag så trött när jag gick och lade mig, så tårarna började rinna. Och flera kvällar har det varit nära till tårar.

Men idag har jag varit piggare igen! Mamma och jag har bakat både äppelkaka och äppelmuffins! Vi har så grymt mycket äppel just nu, både från våra träd och systers svärfars äppelträdgård på Bastö, så vi visste först inte vad vi skulle göra med allt. Men mitt i allt släppte den där proppen som gör att man inte tänker så snabbt ibland. Och nu mitt i allt har vi inte bara äppelkaka och äppelmuffins i frysen, utan också äppelmos och äppelsaft som står och svalnar på bänken.
 Smakade ett glas av äppelsaften och den var himmelsk! Det är endast saft och smaker från äpplena! Inte något socker eller nått, och det behövs ju egentligen inte. Det smakar så gott så utan!

Nu efter idol slog tröttheten till som ett slag i magen igen, så ska strax gå och borsta tänderna och sen krypa under täcket. Och kanske läsa kanske? Kanske. Om jag kunde drömma eller Kärlekens fem språk? Kanske. Vad tycker ni?
 Tror jag satsar på Om jag kunde drömma, den blev ganska intressant nu i slutet på kapitel två faktiskt. Kanske.

Inga kommentarer: