22 september 2011

Musik och bloggar=ganska perfekt morgon

Eftersom jag igår knappt alls var på datorn, ägnade dagen åt att läsa, pussla, jobba och pussla lite till, kunde jag omöjligt få in dator tid där också. Förutom 20 minuter före jag gick och lade mig, men då visste jag att jag hade så grymt många bloggar att läsa att jag bara drog ur datamusen(det är en sån där av märket Razer som lyser störande blått så det ser ut som att jag sover mitt i en nattklubb), satte The Twilight Saga: Eclipse på nedladdning, och gick och lade mig.

Så efter en timme har jag gått varvet runt i min musiklista, arslet har blivit bortdomnat, och jag har fått 12 bloggar lästa(däribland rstahl.devote.se och egoinas.se Sjukt bra bloggar om ni vill får er ett gott skratt!)
 Kan säga att det var en jäkla utmaningen eftersom en del av bloggarna inte blivit lästa på nån vecka, så det är flera sidor med inlägg att plöja igenom. Men det är kul, och sjukt chockerande när man upptäcker att det verkligen tog en timme. Sjukt sjukt sjukt. (och det är ganska kul att jag nu tydligen är så trött i hjärnan av att ha läst så mycket, så jag var helt säker på att det hette chockande, och att man stavade det shockande.)

Jag förstår fullkomligt om min svenskalärare från högstadiet tar tillbaka mitt avgångsbetyg i svenska. Tror bestämt det var en 9a jag fick. Jag förtjänar den verkligen inte. Inte efter att jag sen den tiden har utvecklat mitt ordförråd med ord som bästaste, mördad-mer mördad-mest mördad, död-mer död-mest död, holi och gåra(åländska) och ett överkonsumerande av orden grymt och sjukt. Jag ber dig verkligen, ta tillbaka mitt avgångsbetyg. Ögonaböj!

Kanske jag gör någon lite stolt med att skriva ut att jag tänker sätta mig ner och läsa nu. För att utöka mitt ordförråd alltså. Och ersätta alla ovanstående ord med ord som kontext, preparera, kolerisk och axiom. 

Yeah right, som om dom orden finns med i Ljudet av ditt hjärta/Twilight Eclipse...hah!

Inga kommentarer: