22 oktober 2010

There is a house in New Orleans

Ja det tog ju bara några dagar innan problemet var här igen. Låg på sängen och hörde lite avlägset en grym låt som pappa lyssnade på på radion. Hörde knappt vad de sjöng men jag vet att jag hört låten förut. Och jag känner mig bombsäker på att det är Bob Dylan. Nej, det var inte House of the rising sun för den känner jag igen. Det jag åtminstone trodde jag hörde var angel, I need you, ain't no love when *something something something*. Det där angel och I need you, om det var så det sjöng och i den ordningen, så är det refrängen i alla fall. Jag vet att jag hört den förut och jag tycker det är lite Bob Dylan stuk över det hela och rösten låter lite lika. Jag kan ha fel men kommer inte på någon annan med sån där röst. Åter igen har jag sökt på verkligen allt jag kan och jag var till och med in på azlyrics och kollade igenom hela listan, och då menar jag verkligen hela, på Bob Dylans alla låtar men icke sa nicke, hittade ingen som stämde överens. Dock var jag ju inte in och kolla texten till alla låtar utan kollade bara låttitlarna men jag tänkte att låttiteln 'måste' ha något med angel och göra. Men en låttitel behöver ju inte alltid vara ett ord eller en mening från själva texten. Till exempel som Goo goo dolls-Iris. Nåja, får väl fortsätta hoppas på att jag hittar den och lyssna på radion ifall den kommer igen.

Ska gå och kolla om bastun är varm nog nu för om den är det tänker jag sätta mig där en stund med min musik och slappna av. Känner att jag behöver det med den här huvudvärken från helvetet.

Inga kommentarer: