16 oktober 2010

Save it for our children

Är det för tidigt att lyssna på julsånger redan? Jag kunde inte behärska mig själv när jag satt och leta lite musik på youtube, jag måsta bara söka liite liite på Jill Johnson jul. Mamma köpte hennes jul cd förra året, jättevacker är den. Man längtar verkligen till slutet av November när man med gått samvete kan lyssna på julmusik hur mycket man vill ända fram till Januari typ. Det är alltid runt den här tiden som jag börjar längta efter vintern och julen. Och att lyssna på alla vackra julsånger får en att längta sönder totalt. Men allt har ju sin tid och det skulle inte vara kul, eller kanske bra ska jag säga, om julen var till exempel imorgon för jag hat inte ens en enda julklapp klar! Och julgranen finns ju inte, och ingen julskinka! 'Vår juuuulskinka har rymt 'nöffnöffnöff' tralalalalalalala'. Nej, det är nog bra att det är ett tag till julafton, även fast man längtar så. Sen kommer dem komma fortare än vi hinner med. Så är det alltid.

Inga kommentarer: