15 oktober 2010

It's like the best thing, every time that you dream

När vi ända är inne på drömmar så mycket, lite...lite i alla fall så kan jag berätta att jag drömde världens konstigaste och läskigaste dröm inatt. Inatt var inte Tyra med utan typ alla i Cityakuten istället. Nej jag kollar inte mycket på Cityakuten :) haha. Men i alla fall så hände följande; först fick de in massa så kallade 'trauman' till trauma 1 och 2, det var massa blod och lite smått creepy. När de var klara med de patienterna så kom det bara in fler och fler. Men denna gång så fick alla patienter vara i ett annat rum, ett rum som inte ens finns med i serien. Det var också massa doktorer där, bland annat Dr. Vucelich i förklädnad som, istället för att hjälpa patienterna, gjorde dom värre och värre. Det var blod överallt, väldigt grisigt. Till och med en del av doktorerna och sköterskorna var skadade. Den doktorn som var mest i fokus var Dr. Carter och den sköterskan som var mest i fokus var Nurse Hathaway, och på något sätt så hade de något ihop. Även fast det bara är vänner och helt klart inte intresserade av varandra. I alla fall, Carter var inne i ett rum, som skulle föreställa ett operations rum, med Dr. Vucelich och Vucelich försökte attackera Carter flera gånger. Carter lyckades dock ta sig ut där ifrån. Någon hade ringt polisen och ambulansen så de kom och hämtade alla sen, inklusive Vucelich som åkte i fängelse. Och så fick såklart alla skadade all hjälp de behövde. Slutet gott allting gott?!

Det märkligaste under hela drömmen var att där emellan när Carter försökte ta sig ur rummet och polisen kom så var jag med i det andra rummet där resten av folket var. Och jag satt på en ganska ordentligt skadad människa och gömde mig bakom något som såg ut som ett staket eller plank. Det är ju inte alla dagar...eller nätter som man sitter på en skadad människa, bakom ett staket/plank och gömmer sig för en fiktiv person som uppför sig ungefär som 'The Texas chainsaw massacre'. Inte är det något jag vanligtvis gör i alla fall. Men inte vet jag, kanske det finns någon där ute som sitter på ordentligt skadade människor om nätterna...Nu är det jag som är skadad, och inte utanpå utan innanför. Nämligen i huvudet. Det var inget nytt, jag vet att jag är skadad där uppe.

Inga kommentarer: