15 oktober 2010

Det är begravning i bastun

Vet ni va vilken lyxdag det har varit idag? Först bambikalops till middag, nomnomnom massa gott! Ska just sätta mig i bastun med mina egna tankar och massa musik, vilket påminner mig om att jag ska leta upp min mp3 så jag kan lägga in lite nya bra låtar. Vet ni vad som händer efter bastun då? Eller lite senare? Då blir det morots och äppelstavar och hemlagad dipp framför idol. K-ärlek på det! Ska verkligen bli skönt att sätta sig i bastun för fryser som ett svin och har förjävligt ont i magen. Blev as rädd tidigare idag för trodde det var blindtarmen eller något sådant hemskt. Och vid såna här tillfällen är det bra att ha en mamma för hon sa att det kan vara ägglossning, då kan man tydligen ha ont. Hade nämligen bara ont på högersida, trodde jag, tills jag kände efter på vänstersida och kände att det var lika ömt där. Vart ganska lättad! För skulle verkligen inte vilja åka in på operation den här helgen när mamma inte ens är hemma. Och speciellt inte blindtarmsoperation när man måste ha en slang med syre och narkosgas ner i luftstrupen. Usch fy och blä. Är dock fortfarande lite hispig eftersom jag känner att det fortfarande är ömt. Har aldrig känt av ägglossningen förut.

Ska gå och checka bastun nu om den är klar. Hoppas den är det för jag längtar nu!

Inga kommentarer: