21 oktober 2010

How can I stand here with you and not be moved by you?

Världens slöaste dag idag. Hade ingen ork till något och klädde på mig först 14:00 ungefär. Mamma var ledig idag så hon har fixat på här hemma. Tapetserat och bakat limpa, godaste limpan :) Ska det vara hembakat bröd så ska det antigen vara mammas eller mormors, då är det bäst! På frågan vilken som är min favorit mat så svarar jag alltid mammas. Men mormors är minst lika bra. Fast morfar är också en 'hejare' i köket, i alla fall när det kommer till sikröra och rökt flundra. Den ända rökta fisken jag äter är morfars rökta flundra(med undantag från rökt lax för det är med mega gott). Gillar definitivt inte rökt abborre, mamma lagar alltid kokt åt mig för det smakar såå mycket bättre. Och eftersom jag äter fisk annars så är det den där rökta smaken jag inte gillar, förutom på flundrorna då för det är smaskens till sista slicken! Dock var det ett tag sen jag åt flundra nu. Undrar om inte sista gången var på mormor och morfars stuga, som är såld från flera år tillbaka. Saknar den där tiden lite.

Nu ska jag kika framåt, istället för att ta mina små nostalgitrippar, och söka upp duschen. Grymt skönt när man fryser så och har ont överallt. Me like a very very long time yes.

Inga kommentarer: