30 oktober 2010

Fierce and love, and nailpolish!

Jag har två saker jag ska göra idag men tror ni jag har kommit mig för att göra dom ännu? Nej precis. Ska duscha och ska ta bort gamla nagellacket och lacka lite nytt. Vet inte vilken färg det blir ännu. Nu är det rött. Före jag väljer nagellack måste jag välja kläder tills imorgon för det måste matcha, brukar typ inte ha rött nagellack till...något turkost plagg. Eller det bero på vilken nyans av turkos det är. Det lättaste skulle vara att lacka med 'vanligt' lack så passar det till allt, eftersom det inte är någon färg, men det är ju roligt med färg! Skulle dock behöva köpa lite mera nagellack och slänga lite gamla. Har tyvärr inte så roliga färger för tillfället, typ rött, gult och...glitterlila? Sen har jag massa rosa också så något borde gå att få ihop. Tror bestämt att jag ska önska mig presentkort på Lisco parfym till jul för då kan jag gå och köpa massa nagellack! Jag lovar, skulle jag få ett presentkort på typ 30€ så skulle jag i princip bara köpa nagellack för det! Okej, kanske en mascara slinker med också men annars skulle det bara bli nagellack. Mitt intresse för att lacka naglarna har kommit tillbaka, tack vare Tyra Banks i princip. Jag skrev ju om hennes tips förut. Klockrent och jag älskar det! Det är såå mycket roligare att lacka naglarna när man kan få det att torka snabbt. Annars brukar det ju bli så fult för man tar i överallt, damm och smuts fastnar och så blir det fingeravtryck när man ska känna om det torkar. Nej, händerna under iskallt vatten eller ner i ett glas med vatten och isbitar så får man perfekta naglar! Är dock lite skakig på handen fortfarande så lite brukar komma utanför naglarna och det är ju inte så snyggt. Men har man tops och aceton så går det oftast bra. Och tålamod, det är också bra att ha. Jag har inte världens bästa, men nog räcker det ett tag i alla fall. Mycket längre än brorsans, hans är verkligen hemskt. Allt ska verkligen gå direkt annars är det inte kul. En del dagar kan mitt tålamod också vara lågt men är det bara någon dag så är det ingen fara. Man kan ju inte vara glad, positiv, på topp och må bästa alla dagar. Hur skulle världen se ut då? Inte bra tro jag.

Inga kommentarer: