25 oktober 2010

but tonight i'm cleanin' out my closet...

Sitter med kameran i högsta hugg och tar kort på den här röran som kallas sovrum. Sitter bara och tittar på allt och vet inte var jag ska börja. Det är kläder, galjar, anteckningsblock, pennor, papper, pennvässare, näsdukar, plastpåsar, hårtork och en sax på golvet. Böcker, sängkläder, cd-skivor, en hatt, kameraväska, pennor, anteckningsblock, sladdar, en handduk och hörlurar på skrivbordet. På byrån dock så är det mest saker som hör dit, förutom anteckningsblocken och en penna, och på kistan är det i princip bara kläder...fast har ett svagt minne av att det ska ligga en kamerabatteri laddare där under också. Måste ta en svängom med sopborsten över golvet också för det ligger lite damtussar längs väggarna, nej jag städar inte så ofta. Men nu kommer det bli 'den lilla stora städningen' och närmare jul kommer jag ta den 'otroligt stora städningen' och då ska sängkläderna ut på vädring, golvet ska damsugas och skuras, allt precis allt ska dammas av och spegeln ska putsas tills den blänker så där som golv och tak brukar göra i disney filmer när de skurat.

Städa kan jag gärna göra efter mig själv, med musik såklart! men städa efter andra, det har jag svårt för, speciellt om det är min 19åriga bror som ibland beter sig som högst 14...

Inga kommentarer: