22 juni 2011

Tankar kring midsommar

Tradition på midsommar är att gå och kolla när de reser midsommarstången på dagen. Hjälpa dom binda löv, prata med allt trevligt folk, käka laxburgare etc. Och sen efter det brukar det vara fort hem och packa det sista och sen sticka iväg dit man ska spendera resten av midsommar. Blir ungefär samma sak i år. Lika bra att hålla sig till det nästan vanliga, och inte bryta alla fina vanor haha. 

Förra året var jag först med alla syskon och syskonbarn och tittade på när de reste midsommarstången. När det var klart for vi ner till våran stuga. Och där var vi hela slurven, förutom Daniel. Och sen sov mamma, pappa, syster, hennes dotter och jag kvar där.
Riktigt trevligt hade vi!
I år blir det lite annorlunda, men midsommarstångsresningen(gud vilket långt ord!)blir det enligt tradition. Och efter det är det bara att gå hem, plocka med det sista, och sen fara till syster och Kens stuga. För där ska jag spendera midsommar! Med massa roligt folk. Vet inte ens alla som ska dit, men syskonen med familjer samt Linda och Dan med familj kommer i alla fall vara där. Kommer nog bli superskoj :) Det liksom kan inte bli annat när Dan OCH Jocke OCH Thomas OCH Ken är på samma ställe. Man vet aldrig vart det bär då. Vi kan väl säga som så att de allt som oftast är ute på jålargrynnan ;) Trodde jag skulle dö av skratt på syster och Kens bröllop, så kommer väl avlida totalt efter den här helgen haha! Den som lever får se, alltså inte jag. *Blink blink*

Inga kommentarer: